GScube. Stacja robocza…

GScube. Stacja robocza stworzona przez Sony na początku 2000 roku. Była współtworzona z 16 równolegle działających płyt głównych Playstataion 2. Zdolna do renderowania 1,8 miliarda polygonów na sekundę w 60 fps w rozdziałce 1980×1080. Można powiedzieć, że to taki protoplasta Playstation 3, chociaż mocą obliczeniową przewyższała konsolę z 2005 roku. Wykorzystywana była głównie do tworzenia komputerowych efektów specjalnych na potrzeby filmów (m.in Matrix, Resident Evil, czy Final Fantasy). Były planowane bardziej wydajne modele, jednak ze względu na małe zainteresowanie, będące konsekwencją wysokich kosztów produkcji (mogące przekraczać 80k$ za sztukę) oraz niskiej przepustowości łącza w tamtym okresie, (które bardzo ograniczały efektywne przesyłanie wygenerowanych przez GScube danych na serwery), szybko zaprzestano ich produkcji. Najprawdopodobniej wszystkie istniejące sztuki zniszczono, w celu ochrony technologii.

Więcej informacji:
https://en.wikipedia.org/wiki/GScube
https://assemblergames.com/threads/gscube-information.18036/

#sony #playstation #konsole #komputery #hardware #ciekawostki

Powered by WPeMatico